סוגרים מפני החורף

מאמר אורח

סגירת חורף לפרגולה מספקת הגנה מפני הגשם והשמש ובנוסף, מאפשרת גם להגדיל את שטח הבית או העסק ללא צורך בהשקעה גדולה או בבניית קירות חדשים. אם בעבר הסגירות האלו היו כאב ראש לא קטן מבחינה בירוקרטית, הרי שהיום הדרישות הן פחות מחמירות ובמקרים מסוימים האישור אף ניתן באופן אוטומטי אם המועצה המקומית או העירייה לא מערערות על הבקשה (בכל מקרה, חשוב לבדוק את העניין באזור המגורים שלכם לפני ההחלטה העקרונית על הסגירה).

אילו שיטות קיימות?

קיימות מספר שיטות לסגירת חורף לפרגולה, כשכל אחת מהן מתבססת על סוג הצללה אחר בהתאם. חלק מהסגירות הן סגירות חלקיות שקל יחסית לפרק וחלק מהסגירות הן סגירות קבועות. אם הפרגולה נוטה בזווית, קל יותר לסגור את המרפסת בצורה הרמטית גם מהצד הקדמי שלה, וניתן ליצור מראה מרשים של סוכך המתחבר עם מעקה זכוכית. אם הפרגולה ממשיכה מעבר למעקה הקיים, אפשר עדיין לסגור אותה עם סוכך המגיע עד לרצפה בניגוד לסגירה באמצעות מרקיזה המיועדת למרפסות קטנות, סגירה באמצעות פרגולה יכולה להתאים גם לשטחים גדולים מאוד, החל ממסעדות פינתיות ועד למרפסת קדמית במלון.

סגירה באמצעות סוכך מסך ומסילה

ניתן ליצור סגירת חורף באמצעות פרגולה בשילוב סוככים צדדיים וסוכך מסך. הסוככים הצדדיים יכולים להיות סוככים "נופלים" או סוככים שניתנים לפתיחה וסגירה חשמלית כגון סוכך המסך, מקסי זיפ. בסוככים אפשר לשלב גם קסטה מובנית השומרת על הבד כאשר הסוכך מקופל למעלה. הקסטה מאפשרת ליהנות מזרימת אוויר בימים יפים ולכן חוסכת את הצורך לפרק את הסגירה.

מאיזה חומר עשוי סוכך מסך?

החומר ממנו עשוי הסוכך יכול להיות בד אטום לחלוטין בצבע אחיד או שקוף המאפשר לצפות אל החוץ. הבדים המומלצים בשוק הם בד הדראלון המצופה בטפלון המונע מעבר של גשם ובד השמשונית אותו ניתן להשיג גם בגרסה שקופה עם חלונות המאפשרים לצפות אל החוץ. מגוון הצבעים לבחירה הוא גדול למדי וכולל גוונים בהירים קלאסיים כגון באז' או off white המתאימים מאוד לסגירת חורף לפרגולה הפונה אל החוץ. עוד על סוכך מסך תוכלו לקרוא כאן.

בחירת הקירוי המתאים

בשוק קיימות אפשרויות שונות לקירוי הפרגולה, ועל מנת לבצע סגירת חורף יש לבחור בקירוי שיהיה אטום למים לחלוטין . קירוי כזה בדרך כלל יהיה מבוסס פלסטיק PVC, רעפים או חרסינה. במידה ורוצים לאפשר את הפתיחה של החלק העליון בעונות המעבר בהן אין שמש חזקה או גשמים מרובים, רצוי לבחור בפרגולה שניתן לפתוח באופן דומה לסוכך. פרגולות כאלו (כגון סנטק) בדרך כלל מבוססות מנוע חשמלי המסוגל לכווץ ולמתוח את הבד האלסטי מלמעלה. יתרון נוסף שלהן הוא בכך שניתן להוסיף להן מרזב האוסף את מי הגשם ומונע הצפה, וזאת לעומת סוכך בד נפתח שרגיש יותר להצטברות של מים ורוחות חזקות.

עודכן בתאריך: 13 בדצמבר 2021